BLOG

5 tips voor meer leads

29 juni 2016

Het is altijd een uitdaging om nieuwe ideeën te verzinnen om het aantal leads voor je bedrijf te verhogen. We willen natuurlijk allemaal groei en meer omzet en met een geïnteresseerde potentiële nieuwe klant ben je al een stapje verder. Om jou te helpen nieuwe ideeën te genereren om leads te creëren hebben we 5 tips voor meer leads.

1. A/B testen

A/B testen kun je gebruiken om te bepalen welke aanpak effectiever is in het converteren van leads voor je website. Je test meerdere varianten van eenzelfde pagina van je website door verschillende content te plaatsen. Aan de hand van deze verschillende versies, kun je bepalen welke uitingen het beste werken om nieuwe leads te genereren. Test bijvoorbeeld de kleur van een actieknop, verschillende teksten, afbeeldingen of lay-out. Door kleine aanpassingen aan jouw website, kunnen conversies gaan stijgen. Met een A/B test meet je het gedrag van de bezoekers van jouw website waardoor je meer inzicht in de User Experience en jouw doelgroep krijgt.

ab testen

2. Personalisatie

Door personalisatie van de content op je website, kun je jouw aanbod optimaliseren op de specifieke behoeften van je klanten. De meeste bezoekers die voor de eerste keer op jouw website komen zijn anoniem. Door personalisatie toe te passen, maak je het mogelijk om deze bezoekers te betrekken. Door bijvoorbeeld individuele kenmerken als locatie en digitaal gedrag te onderzoeken, kan je via je website een persoonlijke ervaring bieden door hen de meest relevante informatie, video’s en afbeeldingen te presenteren. Met personalisatie bepaal je bezoekerseigenschappen die relevant zijn voor jouw marketing strategie. Hieruit creëer je persona’s waar je vervolgens weer verschillende content voor ontwikkeld.

3. Lead Scoring

Met lead scoring haal je het meeste uit je leads. Door leads een score mee te geven op basis van interesse in jouw bedrijf en de mate waarin ze bij een persona passen, weet je precies hoe actiebereid de lead is. Hoe hoger de score, hoe meer actiebereid de lead is. Een lage score betekent dan ook niet per se een slechte lead, maar geeft je aan dat de bezoeker nog een vroeg stadium van de customer journey is. Deze kun je dan weer op een andere manier benaderen dan de lead die wel actiebereid is.

4. Heatmaps

Door middel van heatmaps krijg je inzicht in wat bezoekers van jouw website willen, belangrijk vinden en doen op jouw website. Door hun klikken, aanrakingen en scroll gedrag te visualiseren weet je direct welke aspecten op jouw website werken, en welke niet. Zo kun je er bijvoorbeeld achter komen welke elementen op je website er voor zorgen dat ze afleiden van het daadwerkelijke doel, dat bezoekers klikken op elementen die geen link bevatten, dat bezoekers weinig interactie aangaan met belangrijke elementen op je website en nog veel meer.

Lees onze blog over heatmaps

heatmaps voor meer leads

5. Analyseer

Analyses zijn essentieel voor het succes van jouw website en het genereren van meer leads. Het is belangrijk om voortdurend te meten, begrijpen, verbeteren en veranderen. Bekijk bijvoorbeeld waarom in een contactformulier welke velden moeite kosten of leeg blijven waardoor potentiële leads het formulier of zelfs de website verlaten. Door voortdurend te analyseren, vind je de grootste mogelijkheden voor verbeteringen. Houd bijvoorbeeld in de gaten op welk moment de meeste bezoekers jouw website verlaten en pas hier je website op aan.

Een betere website met een UX Performance Analyse

Meer leads generen is tijdrovend en intensief werk, maar je wordt er wel voor beloond. We kunnen ons voorstellen dat je niet alle manschappen in huis hebt om actief gebruik te maken van A/B testen, personalisatie, leadscoring of heatmaps. Nieuw van LAB51 is de UX Performance Analyse. In deze User Experience analyse zorgen wij voor de eerste stap voor meer leads op jouw website. Wil jij ook meer relevante leads?

Vraag dan nu een UX Analyse aan
 
Geschreven door Frank Daamen Partner & Online Marketeer