BLOG

Verbeter de Customer Experience met content personalisatie

29 juni 2016

Gepersonaliseerde content wordt steeds belangrijker en heeft een hoge waarde voor de Customer Experience. Klanten worden ook online liever persoonlijk aangesproken. Zij ontvangen het liefste de meest relevante informatie zodat ze geholpen worden bij het doen van aankopen.

Met persoonlijke content op je website, bouw je aan een duurzame relatie met je klant. Het zorgt dat klanten over je gaan praten en terug zullen keren op jouw website. Maar waar begin je nu? Hoe maak je nu de juiste content voor de juiste persona? Antwoord op deze vragen vind je in onderstaande whitepaper.

Download: Whitepaper Content Personalisatie


content personalisatie

Content Personalisatie volgens LAB51

Met goede content personalisatie, kun je sneller aan de behoeften van je klanten voldoen. Prospects zullen eerder geneigd zijn om aankopen te doen en worden loyaal aan jouw merk. Met de module content personalisatie van Kentico maak je gemakkelijk gerichte content. Wij geven je vast vier punten waar je met deze module aan werkt.

1. Ken je klant

Zorg ervoor dat je altijd je klantenbestanden blijft uitbreiden en optimaliseren. Om volledig inzicht in jouw klanten te krijgen heb je de juiste technologiën nodig om klantinformatie te verkrijgen. Dankzij data-analyses kunnen relevante content, aanbiedingen en calls-to-action ontwikkeld worden zodat iedere bezoeker een unieke klantervaring heeft.

2. Maak persona's en segmenten

Met Kentico’s Persona’s module heb je de mogelijkheid om gepersonaliseerde contentregels te creëren voor iedere bezoeker. Je kunt gemakkelijk organiseren welke content aan welke bezoeker wordt getoond. Dit kan variëren van taal of munteenheid tot materiaal en aanbiedingen gerelateerd.

3. Ontwikkel content voor de verschillende klantsegmenten

Gepersonaliseerde content wordt met Kentico EMS naar een hoger niveau getild. Ook de anonieme bezoekers zullen aangepakt worden. Door verschillende analyses heb je de mogelijkheid om klantinformatie en –gedrag te beoordelen en te beslissen welke content moet worden getoond.

4. Maak klantervaring consistent en multichannel

Het belangrijkste is dat de klantervaring consistent is over verschillende digitale apparaten en voor ieder type bezoeker dat je hebt. Bekijk content vanuit het perspectief van de klant en hoe zij producten willen onderzoeken en aanschaffen.

Wil je meer weten over hoe je Content Personalisatie opzet? Download dan de gratis whitepaper. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Download: Whitepaper Content Personalisatie

Geschreven door Pascal Adriaansen Design & Development