BLOG

Goodbye Schepnet... Hello LAB51!

29 juni 2016

Na 15 jaar de naam Schepnet te hebben gevoerd, is het tijd voor een nieuwe naam. Vanaf 1 juni 2015 gaan we verder onder de naam LAB51. Waarom? Dat leggen we in deze blog uit.

LAB51 - Sustainable Marketing

Sinds de oprichting van Schepnet in 1999, hebben we fantastische opdrachten uitgevoerd voor organisaties met een sociaal, idealistisch en of duurzaam karakter. Noem bijvoorbeeld Oxfam, Ben Jerry’s, KWF, Onderwijs Consument, WNF, Wikipedia, Aids Fonds, Eerlijke Geldwijzer en het Voedingscentrum. Onbewust of bewust passen dit soort type organisaties goed bij ons. We snappen de gedachte van deze organisaties en we kunnen goede oplossingen voor hun problemen bedenken. Dit zorgt voor mede voor een langdurige relatie met deze klanten.

Na een aantal interne sessies hebben we op basis van ons gevoel, portfolio en marktkansen de propositie verfijnd naar Sustainable Marketing. We vinden het belangrijk dat organisaties in deze tijd een goede balans vinden tussen People, Planet en Profit.

LAB51 creëert opvallende duurzame concepten voor merken en organisaties die zoeken naar een optimale mix tussen people, planet en profit.

Deze boodschap hebben we doorvertaald in een nieuwe naam, huisstijl en duurzaam onderkomen. We zijn hiermee het eerste duurzame marketing bureau in Nederland.

LAB51 Sustainable Network™

Één van de speerpunten van LAB51 is het LAB51 Sustainable Network™. Dit netwerk bevat blogs en websites. Hierbij worden influencers ingezet, die consumenten met een grote interesse in lifestyle, duurzaamheid en health activeren. De influencers maken unieke content rondom een merk of boodschap die ze vervolgens delen met hun followers.

Verhuizing

de verfijnde propositie en naamsverandering gaat ook een verhuizing gepaard. We verlaten het pand aan de Lange Schijfstraat voor een van de meest duurzaamste gebouwen van Nederland. Het Faxx 2.0 gebouw, aan de Tivolistraat in Tilburg, heeft het Breeam Excellent Certificate.


Faxx 2.0 het nieuwe onderkomen van LAB51

LAB51
Tivolistraat 50–52
5017 HR Tilburg
Postbus 52
5000 AB Tilburg

In de nieuwe ruimte richten we een LAB in waar we organisaties uitnodigen om via co-creatie sessies tot nieuwe inzichten van de innovation-cyclus te komen.

Team LAB51

Met de nieuw ingeslagen weg blijven John van der Stelt en Frank Daamen eigenaar van LAB51. Zij zijn verantwoordelijk voor het concept, strategie en marketing. Pascal Adriaansen maakt de designs en applicaties als front-end designer. In juni zal Merel Claessen het team versterken als content marketeer. In september worden twee nieuwe teamleden aan LAB51 toegevoegd.

Geschreven door Pascal Adriaansen Design & Development