WIKI

Influencer marketing

Wat is influencer marketing?

Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij marketingactiviteiten worden ontplooid om een specifieke (groep) influencer(s) te bereiken en activeren in tegenstelling tot het benaderen van de potentiĆ«le markt als geheel.

Influencer marketing speelt een steeds grotere rol binnen de marketingmix van bedrijven en organisaties, omdat zij beseffen dat hun marketingboodschappen via de traditionele kanalen in het afgelopen decennium snel aan kracht verliezen. Bovendien biedt de enorme verbondenheid van social media het platform om een marketing boodschap vanuit influencers snel en grootschalig te verspreiden onder de gehele doelgroep. Influencers zijn om deze reden ook belangrijk in succesvolle viral marketing campagnes.

We hebben goede contacten met bloggers en vloggers binnen de wereld van FoodBeauty en Lifestyle. Het team van LAB51 stuurt jouw producten en informatie naar de influencers. Deze schrijven vervolgens een review, blog of maken een unpack video van het product. Deze unieke content wordt vervolgens gedeeld op hun blog en social kanalen. Dit zorgt er vervolgens voor dat je traffic naar je website of webshop krijgt.

Influencer marketing bestaat uit vier belangrijke activiteiten

  • Het identificeren en beoordelen van influencers;

  • Marketing activiteiten ontplooien richting influencers gericht op het vergroten van de merkbekendheid onder deze groep;

  • Marketing activiteiten ontplooien via influencers, door hen in te zetten bij de verspreiding van branded content;

  • Marketing activiteiten ontplooien met influencers, door met hen de samenwerking aan te gaan op gebieden als het creĆ«ren van branded content, product ontwikkeling en/of product line extensions.


Aan de slag met Influencer Marketing?

Wil jij meer weten over Influencer Marketing en de voordelen ervan? Wil jij weten welke influencers in het LAB51 Sustainable Network zitten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Geschreven door Frank Daamen Partner & Online Marketeer