BLOG

LAB51 in finale BONK2014

29 juni 2016

De campagne Behind the Brands van Oxfam Novib is genomineerd voor een finaleplek. In het Cultureel Centrum Jan van Besouw in Goirle maakte juryvoorzitter Pieter Hemels deze uitslag namens Communicatieclub Bourgondië bekend. Op dinsdag 6 januari wordt de prijs uitgereikt in de NWE Vorst in Tilburg. De andere twee finalisten zijn Stichting Roze Maandag met hun inzending ‘Gay Village’ (bureau: Scheepens) en de Stichting Quiet 500, met hun armoedeglossy de Quiet 500 (bureau: Eekelaar strategische vormgeving).

Behind the Brands

Oxfam Novib is samen met LAB51 verantwoordelijk voor de Behind the Brands campagne. Door de campagne hebben multinationals zoals Nestlé, Coca-Cola, PepsiCo, General Mills en Kellogg grote toezeggingen gedaan. Ze gaan hun beleid op de rechten van vrouwen, landroof, en klimaatverandering verbeteren.

John heeft net de #behindthebrands campagne gepitcht bij de #ccb #debonk! pic.twitter.com/XZxyVLWyIL

— Schepnet (@schepnet) November 19, 2014

Meet the jury

De uitslag volgde na een spannende avond waarop 7 genomineerde campagnes hun inzending mochten verdedigen tegenover de jury en het aanwezige publiek. ’s Middags konden deelnemers in drukbezochte workshops meer te weten komen over de achtergronden van de campagnes. Naast voorzitter Pieter Hemels bestaat de deskundige jury uit communicatiestrategen René Westbroek en Baukje ter Huurne, media-ethicus Huub Evers Lars van Aart, student aan het St Lucas en Jeannine van den Boer, docent van St. Lucas. Het niveau van de ruim 17 inzendingen, lag volgens de jury hoger dan voorgaande jaren.

Dit zijn ze! #finalisten #debonk @CCBtweet pic.twitter.com/PsqTWYt3Wz

— Pascale Vugts (@Betiquette) November 19, 2014

Finale

Naast de juryprijs wordt ook nog een Bonk uitgereikt aan de winnaar van de publieksprijs. In tegenstelling tot eerdere jaren, dingen dit jaar alle zeventien inzendingen mee naar deze prijs. Vanaf volgende week, als van alle inzendingen een filmpje online staat op www.debonk.nl, kan er gestemd worden. Niet alleen door leden van de Communicatieclub, maar door iedereen. Wie op 6 januari tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst de meeste stemmen heeft, wint de publieksprijs!

Geschreven door Pascal Adriaansen Design & Development