WIKI

LinkedIn Advertising

Wat is LinkedIn Advertising?

Linkedin is het sociale netwerk voor professionals. Met meer dan 150 miljoen gebruikers wereldwijd en meer dan 3 miljoen gebruikers in Nederland biedt LinkedIn de uitgelezen mogelijkheid om de zakelijke doelgroep te bereiken. 

Voordelen van adverteren op Linkedin

Het belangrijkste voordeel van LinkedIn Ads is de gerichtheid waarmee men kan adverteren. Met de inzet van LinkedIn Ads zijn zeer specifieke segmenten binnen een zakelijke en hoogopgeleide doelgroep te bereiken op basis van geografische factoren (op landelijk niveau), functie, branche, bedrijf, bedrijfsgrootte, geslacht en leeftijd.
 
Er kan voor een betaling per klik of per 1.000 vertoningen gekozen worden (CPM). Hierdoor worden mediabudgetten op de meest efficiĆ«nte manier ingezet. Daarnaast is het mogelijk om, zoals bij Facebook Ads, de advertenties op elk moment te analyseren en optimaliseren via het advertentie dashboard.

Soorten advertenties op Linkedin

De keuzemogelijkheden bij LinkedIn advertising zijn niet zo uitgebreid als Facebook advertenties. Advertenties bestaan alleen uit de combinatie van tekst met een afbeelding of tekst met een video en kunnen worden ingezet voor twee doeleiden:

  • Promoten van een website

  • Promoten van een LinkedIn pagina

Geschreven door Pascal Adriaansen Design & Development