WIKI

Monitoring

Wat is monitoring?

Bij het aangaan van een (duurzame) relatie vanuit een merk met de consument is monitoring van groot belang. Monitoring staat voor het bijhouden van de content op social media, zoals blogs, twitter, sociale netwerken en multimediawebsites met als doel het in kaart brengen van wat er wordt gezegd, in welke mate en het sentiment rondom een merk, organisatie of onderwerp.

Webcare

Op corporate niveau is monitoring de eerste stap richting webcare: wat wordt er, door wie, waar gezegd over een organisatie? Zo heeft de organisatie inzicht bij welke conversaties een antwoord is vereist en kan er verkregen informatie gebruiken om de bedrijfsvoering te verbeteren. Aanvullend op monitoring op corporate niveau, biedt campagnemonitoring op elk moment inzicht in het effect van online campagnes. Dit maakt het mogelijk om snel in te kunnen spelen op de wensen van de doelgroep en het beste resultaat uit advertenties en acties te halen.

Monitoring is zowel tijdens campagnes als op corporate niveau een continu proces en één van de belangrijkste elementen voor online succes.

Geschreven door Frank Daamen Partner & Online Marketeer