DOWNLOAD

Whitepaper: Marketing Automation

EĆ©n van de grootste veranderingen van B2B en B2C organisaties is dat de klant in al hogere mate het leidend onderwerp in het koopproces wordt. Vooral voor B2B is het koopproces vaak een lange en complexe reis waarvoor het juiste beheer en verzorging moet worden ingezet. Marketing- en verkoopstrategieĆ«n en -activiteiten moeten elkaar aanvullen op het gebied van de koopreis (‘buyer journey’), om klanten te betrekken en de omzet te doen groeien. Slimme marketeers hebben met Marketing Automation een nieuwe manier gevonden om klantbetrokkenheid succesvol om te zetten in betere verkoopresultaten.

 

Marketing heeft groeiende verantwoordelijkheden, zoals het aantrekken van nieuwe klanten en meer leads in sales te converteren. Handmatige, niet-geautomatiseerde methoden zijn ontoereikend om tijdens het gehele koopproces relevante, gepersonaliseerde reacties naar klanten te communiceren, waarbij de juiste content aan het juiste tijdstip wordt gematcht.

 

Marketing Automation platforms daarentegen, maken het voor marketeers mogelijk om klantinteracties te ontwikkelen en deze met meer snelheid en klantgerichtheid te beheren. Met Marketing Automation bereik je meer met meerdere campagnes en verhoog je het niveau van verfijning in klantconversaties. Marketeers kunnen kiezen tussen het opzetten van een enkele emailcampagne tot het ontwerpen van sets van emails en multi-channel content, wat zorgt voor een verrijking en uitbreiding van klantinteracties.

 

In deze Whitepaper over Marketing Automation leggen we uit wat Marketing Automation is, waarom je het moet inzetten, tips en valkuilen bij Marketing Automation en geven je maar liefst 10 praktijkvoorbeelden van Marketing Automation. Download nu de Whitepaper!



 

Klik hier om te downloaden

Geschreven door Pascal Adriaansen Design & Development