BLOG

Who's Behind the Brands: the Game

29 juni 2016

De wereldwijde campagne Behind the Brands onthult de wereld die schuilgaat achter de grootste 10 internationale voedingsmiddelenbedrijven. Elke dag gaat 1 op de 8 mensen met honger naar bed.

Who's behind the brands?

Om mensen nog bewuster te maken van alle merken die er schuil gaan achter de 10 grootste voedingsmiddelen bedrijven ontwierpen en ontwikkelden we de Who's behind the brands game voor Oxfam. Aan de hand van een spel wordt de deelnemer op een interactieve manier geïnformeerd over de verschillende aspecten van de bedrijven.

Het spel gaat uit van 'the illusion of choice'. Zoals te zien is in onderstaande afbeelding zitten achter de grote voedingsmiddelenbedrijven verschillende merken schuil. 

illusion of choice

Wie mee doet aan het spel zal te weten komen welke afbeeldingen bij welke merken horen, welke merken onder grote bedrijven vallen, wie CEO's van de grote voedingsmiddelen bedrijven zijn en hoeveel deze CEO's verdienen. Aan het einde van het spel kan je jouw highscore insturen en maak je kans op Oxfam goodies. 

LAB51 ontwierp en ontwikkelde de game

De game is zo ontwikkeld dat je willekeurige vragen krijgt. De quiz kan dus iedere keer weer anders zijn. De game is in eerste instantie bedoeld voor mobiele gebruikers, maar kan ook gespeeld worden op desktop en tablet. 

Wil jij ook de game Who's behind the brands spelen? Hier kun je zelf meedoen

oxfam behind the brands


 

Geschreven door Frank Daamen Partner & Online Marketeer