Behind the Brands

Internationale campagne

700.000 +

petities getekend

3,5 miljoen

social media acties

7 talen

15 landen

Achtergrond

De wereld achter de grootste 10 internationale voedingsmiddelenbedrijven onthuld

Oxfam is een wereldwijde ontwikkelingsorganisatie die de kracht van mensen bundelt tegen armoede. Oxfam is vastbesloten om armoede en onrecht de wereld uit te helpen. Ze geloven dat mensen een zelfstandig bestaan zonder armoede kunnen opbouwen. Grote voedingsmiddelenbedrijven hebben de invloed om beleid af te dwingen waarmee thema's zoals kinderarbeid, eerlijke prijzen, klimaatverandering en landjepik worden aangepakt.

De uitdaging

Hoe mobiliseer je de onwetende consument?

Neem het op tegen de 10 grootste voedselproducten ter wereld! Mobiliseer de consument om een verandering van beleid af te dwingen, zonder lobbytrajecten te schaden.

Elke dag gaat 1 op de 8 mensen met honger naar bed.

De aanpak

Samen staan we sterk!

De internationale campagnes van Behind the Brands spreken het publiek direct aan. Opvallende video's, social media beelden en inzichtelijke score cards maken de problematiek concreet.

Hoe raak je grote bedrijven met beperkte budgetten? Maak een parodie op hun eigen reclames, met respect! Het publiek herkent de uiting en is bereid tot actie. De kracht van social media maakt de campagne groot!

Resultaten

6 bedrijven op de knieën!

Samen met ruim 700.000 ondertekenaars hebben we voldoende druk gecreëerd! Coca Cola, PepsiCo, Mars, Nestle, Kellogs en General Mills: allemaal verduurzamen ze hun inkoopbeleid. 

Bekijk ook

DEZE CASES

Interesse in onze diensten?

Kom een kopje koffie drinken!

John van der Stelt John van der Stelt Partner & Online Adviseur john@lab51.nl
013 - 5458018