WIKI

Display Advertising

Wat is Display Advertising?

Met Display Advertising wordt doorgaans het inzetten van banners bedoeld, maar ook video advertising (zoals YouTube Ads) en mobile advertising vallen onder display advertising. 

Een display campagne draait om het vertonen van visuele banners of video’s op verschillende websites ter verbetering van naamsbekendheid, traffic en conversie. Door de opmars van mobiel internet is het hierbij belangrijk dat advertenties zowel op smartphones, tablets als PC vertoond (kunnen) worden. 

Voordelen van Display Advertising

Door gebruik te maken van het Google Display Netwerk worden banners op zeer diverse websites getoond. Hiermee kan een specifieke doelgroep gericht worden benaderd op basis van persoonlijke interesses. Hierbij kan, net als bij YouTube Ads, gebruik worden gemaakt van het Google Adwords programma, waardoor de inzet van video, tekst-advertenties en banners effectief op elkaar wordt afgestemd. 

Ook is het mogelijk om door middel van retargeting eerdere bezoekers aan een eigen website op andere sites te herkennen en een speciale banner aan hen te tonen. Retargeting is daarmee een geschikte vorm van Display Advertising ter bevordering van cross-selling en herhalingsaankopen. Hierbij wordt alleen het aantal kliks op een banner in rekening gebracht en betaalt de adverteerder dus alleen voor resultaat.

Geschreven door Frank Daamen Partner & Online Marketeer