DOWNLOAD

Whitepaper: Optimaliseer je campagnes

Als marketeer is het essentieel dat je klaar bent voor alle klanten op verschillende kanalen en in verschillende stadia van de customer journey. Gelukkig bestaan er tegenwoordig vele tools die helpen om deze uitdaging aan te gaan. Door slim gebruik te maken van online marketing tools en de technologie erachter, maximaliseer je de positieve invloed op de customer journey van je klanten. Door je online marketing campagnes te optimaliseren, verbeter je de klantbetrokkenheid en communicatie.

Doordat klanten tegenwoordig online actief zijn, is de traditionele verkooptrechter niet meer van toepassing op de customer journey. Traditioneel gezien ondervindt de klant de volgende stappen: bewustwording, overweging, beslissing en actie. Door online kanalen volgen ze echter geen rechtlijnig pad meer, maar bewegen ze op en neer tussen deze stappen. Dit maakt online marketing tools nog belangrijker. Door de juiste marketingactiviteit en content bij de juiste klant en op het juiste moment aan te laten sluiten kun je grote stappen maken in de effectiviteit van jouw online campagnes.

Voordat je aan de slag gaat met verschillende online marketing tools is het belangrijk om je campagnedoelen op te stellen. Door een helder einddoel te formuleren, zal je effectieve manieren vinden om daar te komen. Wanneer je digitale marketing gebruikt om je klanten beter te kunnen begrijpen en bedienen tijdens hun customer journey, ben je verzekerd van optimale resultaten.

In deze whitepaper leer je 5 manieren om online campagnes te optimaliseren. Zaken als het belang van A/B testen, Emailmarketing en Lead scoring worden uitgebreid besproken. Daarnaast beschrijven we hoe je in slechts 7 stappen al kunt zorgen voor een optimalisatie van je online campagne.

Klik hier om te downloaden

Geschreven door Frank Daamen Partner & Online Marketeer